2010. október 30., szombat

Hajtogatott pogácsa


Hozzávalók:

kb 4 dl tej
1 kk cukor
5 dkg élesztő,vagy 1 zacsi száraz
1 púpozott tk só
40 dkg sertészsír,vagy libazsír
1 nagy pohár sűrű tejföl
3 tojás
finomliszt a hajtogatáshoz
1 tojás a kenéshez

Művelet:

A hozzávalókat a dagasztóprogramon bedagasztottam, majd a deszkán kinyújtottam, feltekertem, mint a bejglit, s pihent vagy 30 percet.
Ezt megismételtem vagy 3 szor, kinyújtottam kb 2 cm - es vastagságra, és nagy szaggatóval kiszaggattam,megkentem tojással, majd 165 fokon légkeveréssel(ha nincs légkeverő,akkor 180 fok kell hozzá,hogy megsüljön) szép pirosra sütöttem.

Mindenféle magokat is lehet beledagasztani, ha van otthon, és lehet hozzá jó kis söröket inni, vagy ha nagyon fáztok, jó kis boros teákat inni.

Egészségünkre!

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.