2011. április 26., kedd

Ketchup

MAgika kérésére :)

kell hozzá:


2 kg paradicsom, 10 szem hagyma(közepes) barna cukor(vagy sima kristály) 10 dkg, 3 teáskanál só, pici fehér bors(kevés, mert csííííp), 1 ek. Cayenne bors(én most a Lidl -ben vettem 199 ft/10 dkg-s üveg)125 ml. borecet, 2 ek. csemege pirospaprika, késhegyni Na-benzoát.

elkészítés:

a paradicsomot megmossuk, legalább 4 felé vágjuk, hagymát megpucoljuk, én fel is aprítom aprítóval, mindent bele egy naaagy fazékba/lábasba. én simán ott hagyom főni kb. egy órát, amikor jó puha a hagyma, akkor átpasszírozom egy passzírozóval, ami macerás, de megéri. a masszát vissza a tűzre, hagyni főni, kicsit besűrűsödik, akkor jó. a Na-benzoátot beleteszem, összeforgatom, és gyorsan forrón üvegbe, aztán a dunsztba. én egy hétig a dunsztban hagyom, és ha eltelt a hét, mehet a szekrény tetejére.

én egy évre 6 kg paradicsomból szoktam, ehhez pont 2 kg hagyma kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.