2011. április 5., kedd

Az ördög csokoládétortája

.




Tészta:

100 gr olvasztott sötét csokoládé
250 gr liszt
1 ek natron (szódabikarbóna)
225 gr vaj
400 gr barna cukor
3 db tojás
1 tk vaniliás cukor
1,25 dl kefir (nem volt itthon kefir, ezért telfölt tettem bele - az is jó)
2,25 dl forró viz

Töltelék:

200-250 gr cukor
2 tojásfehérje
2 ek citromlé
3 ek narancslé

cukrozott narancshéj

 A cukrot, a vaniliás cukrot  a vajjal habosra kerverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd az olvasztott csokoládét. Alaposan kikeverjük. Ezután hozzáadjuk a szódabikarbónával kevert, szitált lisztet és a legvégén apránként belekeverjük a forró vizet.
2 db 20 cm tortaformát kibélelünk sütőpapirral és kikenjük vajjal. Fontos, hogy két külön formában, vagy két részletben süssük a tortákat, mert kivül ropogós, belül lágy lesz és nem nagyon lehet félbevágni.
Előmelegitett sütőben  190 °C-on 30 percig sütjük, vagy amig rugalmas lesz a teteje. Ezután 5 percig hagyjuk a formában hűlni, majd rácsra tesszük.
A töltelékhez valókat egy fém tálba tesszük és forrásban lévő viz felett keményre verjük a habot. Amikor már jó kemény, levesszük a vizről és kihülésig tovább verjük  Géppel érdemes csinálni.
A krém 2/3 részével megkenjük az egyik tortát, a másikat ráhelyezzük, azután a maradék krémmel bevonjuk az egész tortát.
Díszítésként cukrozott narancshéjat teszünk rá.

Előtte való nap elkészitve még finomabb!
Vaniliás vajkrémmel is finom.








.



4 megjegyzés:

  1. No, ezentúl "követlek" én is, mert ezt az ördögöt a húsvéti szünetben meg fogom ám csinálni! Csorog a nyálam.... főleg a széttrancsírozott állapotától...
    Barna cukrom nincs, az fontos? Mi lehet helyette?
    Lehet a két lapot egyszerre sütni, vagy jobb egymás után?
    Bocs, és mit jelent az, hogy "rácsra tesszük" ? :-) Azért, hogy alulról is szellőzhessen, amikor hűl?
    Úgy képzeld el, hogy én nem szeretem az édeséget, de megkívánom, és meg is csinálok néhányat. Készítés közben mindent kóstolok, nyalogatok, majd amikor kész, behabzsolok egy szeletet és annyi... De az anyukám és a lányom másképpen ül a tortákhoz: amíg a cukor ki nem üt az orruk hegyén, addig torkoskodnak. Miattuk érdemes igazán valami finomat sütni! Én pedig láma vagyok, de igyekszem:-)))

    VálaszTörlés
  2. jah, és némi magyarázatra szorul - miután átolvastam a bejegyzésem: Mi az, hogy én láma vagyok, és az anyukám is láma? Ennek az a magyarázata, hogy amíg volt nagymamim, addig ő sütött a pici konyhában - ám akkor nem lestünk el semmit... majd pedig az apu sütött-főzött, de úgy, ahogyan azt kevesen!!! Apu 9 éve már nincs közöttünk... anyu megtanult főzni, és pedig néha sütögetek, de mindketten úgy vagyunk vele, mint az új menyecske :-))))

    VálaszTörlés
  3. Kata remélem azért sikerült a süti. Elfelejtettem bállitani, hogy lássam, ha írtok hozzá. Bocsika. A rácsra tevés azt jelenti, hogy gyorsabban hűl. Ha légkeveréses a sütőd, akkor tudsz két lapot egyszerre sütni.
    Nálunk anyósom halála után derült ki, hogy apósom milyen szuperül tud sütni. Vannak ilyen férfiak. Sajnos már nem sütöget, 88 éves és az izületes kezével nem tudja megfogni rendesen a dolgokat.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.